|
Date: 04 september 2010 Truck Run 2010
De Truckrun voor mensen met een geestelijke of lichamelijke handicap is ieder jaar weer een krachtproef
voor de organiserende stichting Globetruckers, bestaande uit het driemanschap Frans Bosch, René Penning en
Sandra Kleijhorst, bijgestaan door Kick Luttik, Arian Booij en Melchert Rink en een zee aan vrijwilligers.
Ook de jongste krachtproef, zaterdagmiddag, was meer dan geslaagd.
Dit keer stond de teller op 123 trucks en dat is volgens Penning zo'n beetje het maximum.
,,Groter moet het niet worden. We hebben nu een konvooi van ruim drie kilometer en dat is lang genoeg.''
In een lang lint trok het konvooi door het Kalf en een deel van Oostzaan om via het centrum van Zaandam
de 45 kilometer lange trip te vervolgen naar Beverwijk en Heemskerk om via Uitgeest en Wormerveer weer te arriveren
bij het vertrekpunt aan de Wezelstraat in Koog aan de Zaan.
Voor het eerst trok de karavaan door het hart van de Zaandam en Penning was daar aanvankelijk niet helemaal
gerust op. ,,Ik heb daar over lopen piekeren. Maar het heeft geweldig goed uitgepakt. Het zag zwart van de mensen
die ons toezwaaiden en hun duim opstaken. Heel positief.''
© Webregio... | to top |
|
Date: 08 augustus 2010 Ouderverstotings syndroom
In 1999 is In Nederland over het begrip ouderverstotingssyndroom het eerste, inmiddels uitverkochte,
boek (Servo Assen red Joep Zander) verschenen. Sindsdien heeft het begrip zijn weg gevonden naar advocaten,
rechters en hulpverleners. Het komt voor in de jurisprudentie en de wetenschappelijke literatuur in Nederland.
Er is wel veel weerstand onder de gevestigde instituten om het over dit begrip te hebben. Het gaat immers ook
over hun eigen falen. Na dit eerste boek zijn er bij Relapublishing twee nieuwere boeken verschenen over het
ouderverstotingssyndroom. Dit zijn op dit moment nog steeds de enige verkrijgbare boeken in het Nederlandse
taalgebied die speciaal aan dit verschijnsel zijn gewijd.
Het is van groot belang
Het is van groot belang, zowel voor de kindslachtoffers, de verstoten ouders als de programmerende ouders dat
dit begrip verder zijn weg vind, soms tegen de klippen op. Relapublishing wil daarom een extra investering doen
in de verspreiding van het begrip. We bieden daarom aan al onze Nederlandse klanten bij hun bestelling extra
exemplaren aan van het boek Moeder-Kind-Vader, een drieluik over ouderverstoting (MKV) voor slechts 2,50 euro
per exemplaar extra met een maximum van 10 per bestelling (of meer na overleg). Dit aanbod is bedoeld om u de
gelegenheid te geven dit boek door te sturen en weg te geven aan vrienden, vijanden, politici, hulpverleners,
rechters, linkers, exen, kinderen of wie dan ook.
| to top |
|
Date: 01 augustus 2010 Parkeren kan soms best lastig zijn.
| to top |
|
Date: 29 april 2008 46 jaar geleden,... U kent ze wel, van die schilderachtige kleine oud Noord-Hollandse dorpjes. En elk dorpje heeft zijn eigen geschiedenis van spookverhalen. Zo ook het dorpje Assendelft. 19 maart 46 Jaar geleden speelde er hier een thriller 1e klas. Elk jaar, aan het eind van de lange winter, duikt het verhaaltje weer op. Elk jaar probeert de verteller het verhaal weer wat aan te dikken en op te leuken. Ik zal proberen het verhaal te vertellen zoals het werkelijk gebeurd moet zijn. She 'was born by' candlelight. 47 Jaar geleden leefde er in Assendelft-Zuid een jong geil boertje.Het boertje was zo geil dat hij de hele dag niets anders deed dan aan zijn jonge heer denken. Toen iets meer dan 24 lentes oud mocht ons boertje zich toen al een expert op het gebied van zijn geslachtsdeel noemen. Niets was ons boertje te dol; zijn linkerhand, zijn rechterhand, een washand. Ook was ons boertje niet vies van bestialiteiten; liet zich pijpen door een paard, befte een geit en nam menig koe in elk denkbaar gat. Op de hooizolder bewaarde hij een grote collectie lectuur en plaatjes van ernstige pornografische aard. En met zijn slagwapen op oorlogssterkte hangend achter in een koe, droomde ons boertje dagelijks het ook eens met een vrouw te mogen doen. Let wel hij droomde. Nu was ons boertje op de boerderij een ware seksuoloog, maar buiten de boerderij was hij behoorlijk achtergesteld in zijn sociale contacten. Op een kwade dag rond juni of juli 47 jaar geleden, besloot ons boertje zijn geluk maar eens te beproeven in de plaatselijke danstent.
Donkere wolken trokken samen boven het getto, en de sneeuw kwam met bakken uit de lucht. De duivel had letterlijk de macht in het dorp van God overgenomen. Middels hevige rukwinden en forse donderslagen maakte hij dit aan alle bewoners duidelijk. God hield slechts middels een enkele lichtflits een oogje in het zeil, ook om de niet afvalligen gelovigen een hart onder de riem te steken. Onze nitwit had ondertussen steeds meer last van pijntjes in haar buik. Staand op de treeplank van een gestolen scooter probeerde hij zoveel mogelijk vaart te maken, en God zag zijn kans schoon voor een nieuwe poging om ons boertje te verhinderen.
Net voor de scooter liet hij een enorme kuil ontstaan, en ons boertje denderde er in volle vaart doorheen, maar in plaats van vol met het scrotum op de bagagedrager te tippen, bleef boertje met zijn harde klopper hangen op het stuur.
Bij ons boertje achterop de scooter trokken ze op weg het getto in.
De storm had zich bijna uitgebreid tot een orkaan, en de sneeuw kwam met steeds grotere bakken tegelijk uit de lucht, ons boertje kon zich nog nauwelijks vooruit bewegen.
Bij het zwakke schijnsel van de eerder door boertje ontstoken Gouda kaarsen, zag de barmhartige Samaritaan dat hier geen sprake was van onmenselijk dragelijk leiden, maar dat het hier slechts een bevalling aanstaande was. Zij kon echter niet weten dat deze bevalling in een veel later stadium zoveel leed zou veroorzaken. Boven het gejank van de wind wat werd overstemt door het gejank van de nitwit , beval de barmhartige Samaritaan ons boertje, haar zo goed mogelijk bij te staan. En wonder boven wonder lukte het, het boertje voor eens en voor het laatst om 1 maal in zijn leven iets goeds te doen. En boertje en de nitwit zette een dochter op de wereld. Een kind dat de wonderbaarlijke trekjes van beide ouders vertoont, ook zij denkt dat alles van haar is en ze denkt dat ze alles kan nemen wat ze ziet, net als haar vader, alleen door de domheid van haar moeder begrijpt ze niet dat haar vader 'het nemen' in een heel andere context plaats. Zij werd spontaan vernoemd naar haar moeder ( suf ) en de hobby van haar vader ( kutje ), en zo
Sufkutje: 'was born by' candlelight,..
Jaren later heeft zei tot 2 x toe een kortstondige poging ondernomen het getto te ontvluchten.
Bijna op soortgelijke wijze als haar moeder, ze zocht een in haar ogen kansrijke mannen, om haar kansloosheid op te kunnen heffen.
In het getto wordt nu beweerd dat dit geen toeval is; maar dat dit de hand van God moet zijn.
God zelf wenst niet toe te geven dat hij hiermee iets van doen te hebben, wel heeft hij altijd gezworen om het getto te vervloeken!
Wraak te nemen op de duivelsaanbidding en de Godslaster die er die nacht 46 jaar geleden heeft plaats gevonden. | to top |
|
Date: 28 april 2008 Dan ben je toch niet goed bij hoofd?. | to top |
|
Date: 10 april 2008 Nederlandse taal Sommige professionals maken het met regelmaat wel erg bont, gebruiken woorden waarvan zij zelf de betekenis (nog) niet begrijpen. Onlangs krijg ik zo'n mailtje/brief van zo'n schrijver, je zou kunnen afleiden dat enige bijles wel op zijn plaats zou zijn. Wat schreef hij: "Ik heb u afgelopen woendag een brief gestuurd met daarin enige antwoorden. Ik ga herhalen welke route u kunt volgen voor de afgifte van............." Op de lagere school heeft iedereen toch geleerd dat woen_dag met een heuse "S" geschreven dient te worden?!
Volgens de Dikke van Dale staat ROUTING daarentegen staat voor: de meest efficiënte volgorde van handeling..
Nog even de taakomschrijving van de schrijver er op nageslagen: | to top |
|
Date: 7 april 2008 Heeft het maken van excuses zin?
Ik denk van wel, mits het een doel heeft en je iets gedaan of gezegd hebt wat eigenlijk niet kan.
Het scenario:
Nu 6 maanden later moet je alsnog voor de rechter verschijnen, en mag je komen uitleggen waarom je het aanbod van de aangever niet hebt aangenomen? De kans dat de rechter je een taakstraf zal opleggen is natuurlijk best reëel. De vraag doet zich nu voor: zou deze jongen eigenlijke wel voor de rechter moeten verschijnen, hij was zeker van plan om zijn excuses te maken, maar is gezwicht onder de druk van zijn vader en stiefmoeder. Nee, hier zouden de vader en de stiefmoeder voor de rechter moeten verschijnen is mijn stellige overtuiging. Maar van rechtswege is dat niet mogelijk. En welke straf moet hij krijgen, en straf waar ze hem leren dat je eigen afwegingen moet maken? Wie het weet mag het zeggen.
| to top |
|
Date: 15 mei 2006 Eigen schuld
|
|
Date: 22 november 2005 Soms zijn korte filmpjes heel verhelderend. |
|
Date: 21 november 2005 Bij Google kan je verrassende resultaten zien bij "ik doe een gok". Voorbeeld?
1. surf naar Google via |
|
Date: 07 november 2005 Onbetaalbaar Leuk verhaal, of het nou klopt of niet.
Wat denk je dat mij vandaag gebeurde?
Boete voor 35 km/h te snel rijden: 187 euro
Die blik in z'n ogen : onbetaalbaar |
|
Date: 23 oktober 2005 That's why: Heel soms zijn er nog comercials die gewoon goed zijn en je aanspreken, niet alleen dat maar ook nog eens heel goed gemaakt zijn: zoals deze: zie de comercial |
|
Date: 22 oktober 2005 Motoragent moet been missen na ernstig ongeval: De 38-jarige agent werd op 15 oktober jl. rond 20.30 uur aangereden door een onbekende automobilist. Volgens ooggetuigen werd de agent opzettelijk aangereden, maar de politiewoordvoerster liet zondag weten dat er tot nu toe nog geen duidelijkheid over bestaat. De agent in kwestie wordt vanwege zijn kritieke situatie kunstmatig in slaap gehouden. Het is dus niet mogelijk zijn verhaal te horen. De man hield enkele breuken over aan de aanrijding, waaronder een bekkenbreuk en hij zal een deel van zijn been moeten missen. Vorig jaar werd er één rector vermoord omdat hij zijn plicht deed. Nu is een agent willens en wetens in de vangrail gereden; ook omdat hij zijn plicht deed! Tja er lopen figuren rond met een ego als een luchtballon; heel groot , maar niet bestand tegen de kleinste opmerking of correctie. Dan lopen ze leeg. (vul zelf maar in) Het ergste is dat ze dit van zichzelf ook nog goedpraten. Hoe triest het ook is, we zullen dit soort dingen vaker gaan meemaken. Zoals altijd hobbelt justitie constant achter de feiten aan...Kunnen ze anders? Vandaag komt dan ook nog eens het trieste bericht dat er in Amsterdam een soortgelijk incident heeft plaatsgevonden. Eerlijk gezegd heb ik nooit goed kunnen invoelen wat de gevolgen van mishandeling met je doen. Nu mijn vriendin en ik hier aan bloot hebben gestaan weet ik beter! |
|
Date: 13 oktober 2005 Lekker Belangrijk: Snackonderzoek: 70 procent van de vrouwen houdt van hard Uitgegeven: 11 oktober 2005 12:49 uitgeven door NU.nl NIEUWEGEIN - Bijna drie van de vier vrouwen eet het liefst een harde snack. Mannen geven de voorkeur aan groot en dik. Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek van een notenfabrikant, naar de snackgewoonten van Nederlanders. Uit het onderzoek blijkt dat men het liefst snackt voor de televisie. Verder doet 6 procent het het liefst in bed en 5 procent bij voorkeur vlak voor of na de seks. Als de Nederlander snackt, en 92 procent doet dat volgens het onderzoek, dan duurt dat gemiddeld 15 minuten. Stiekem: Bijna de helft van de snackers doet het wel eens stiekem. Vooral jongeren en hoger opgeleiden snaaien in het geheim. Ouderen vinden vaker dat ze iets lekkers hebben verdiend dan jongeren. Hoe verder de week vordert, hoe groter de snacktrek. Op zaterdagen blijkt Nederland massaal te snacken. Het hele jaar wordt er gesnackt, maar in de winter net iets meer dan in andere jaargetijden. Mannen eten vaker hun snack direct uit de verpakking, vrouwen doen het tussendoortje eerst netjes in een schaaltje. Hoe hoger opgeleid, hoe eerder de snack in een apart schaaltje belandt. 20 Procent van de mannen eet een zak of pak in een keer leeg, vrouwen nemen vaker een paar snacks en bergen de verpakking dan weer op. Nou dat heb ik dus altijd willen weten!! |
|
Date: 6 oktober 2005 Vervelend die mist: De mist zorgt vandaag voor aanzienlijke vertragingen op Schiphol en in de avondspit zei een woordvoerster van de luchthaven. Waren er vandaag afspraken gemaakt om buiten foto's te nemen van wat gevels, hoe mooi die plaatjes ook zouden kunnen worden het doel waar ik ze voor nodig heb is daarmee niet gediend. Dus nu maar even wachten op wat vrolijker weer. |
|
Date: 4 oktober 2005 Gekke verkeersborden: Hoe breed mag die auto wel niet zijn? |
|
Date: 3 oktober 2005 Ik hou van de herfst: Omdat het weer lekker fris wordt buiten, maar vooral omdat je soms van die vreselijk mooie luchten hebt! en omdat: ...krijgen wel nog meer aanspraak, is het niet koud , is het niet glad met die blaadjes , zit je niet liever in je koekblik , Nee/Ja/Nee en als ik thuis kom ben ik lekker uitgewaaid. Neem nou een dag als gisteren, een mooie blauwe lucht in de ochtend, om 2 uur moest ik even mijn rol als supporter gaan vervullen op de plaatselijke tennisbaan. Motorkleren aan en ja hoor het komt het met bakken uit de lucht, dus nog maar even gewacht daarna klaarde het snel op en is het gewoon lekker weer geworden. Ook dat hoort bij de herfst. |
|
Date: 11 september 2005 Leg dat maar eens uit aan je leasemaatschappij. Ja maar, ikke reed gewoon achter die ander aan enne........... |
|
Date: 05 september 2005 Vroeger Vroeger, ja vroeger... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is. Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven ! Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags. Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel. Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes. Op de fiets hadden we nooit een helm op. We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles. We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan. 's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee. We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren ? We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor. We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik. We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van. We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box,Videogames, 64 TV-zenders, Videofilms, Surround-Sound, een eigen TV, computer en Internet-chatrooms. Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten. Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... Hoe was het in godsnaam mogelijk ? We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen. We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder. Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen. Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan. Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienorm en. Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. Integendeel, ze waren het met de politie eens ! Stel je voor ! Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan. Hoor jij ook, bij die generatie? Wees blij dat je er toen bij was ..... | to top |
|
Date: 8 juli juli 2005 WEEER een regeltje. De SWOV heeft weereens wat, verlichting verplicht voor alle voertuigen! Dan vallen wij als motorrijder toch helemaal niet meer op? De duitsers hebben ooit eens een rapportje geopenbaard, dat het wel meer brandstof kost, in tegenstelling tot wat er beweerd wordt. Kan me nauwelijks voorstellen dat de milieu groepen dat een goed idee zullen vinden. Oja, dat SWOV staat voor stichting wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid. | to top |
|
Date: 29 juni 2005 Nooit meer last van............. | to top |
|
Date: 27 juni 2005 BMW HP 2, | to top |
|
Date: 25 juni 2005 Vakantie plannen, Nu de zon al een paar dagen onophoudelijk blijft schijnen en ik bij tijd en wijle uit mijn beschermende kleding drijf, maak ik voorzichtig plannen voor een aanstaande vakantie ik speel met de gedachten om met de motor naar de Ardeche af te reizen. Ben voorzichtig begonnen met het bestuderen van de mogelijke routes en zijn in dit geval 3 route die naar mijn bestemming leiden 1e "door het granieten hart" 2e "een groen snoer van natuurparken" en de 3e "de mooie kronkelwegen" okay als ik er snel wil zijn dan is variant 1 de juiste keuze maar omdat ik geen haast heb en er geen voorkeur aangeef om met landgenoten in de file te staan valt deze af. Ik puzzel nog maar even verder op een combinatie van de 2e en 3e variant en natuurlijk een stukje off-road daar hadt ik dat ding toch voor gekocht?. Natuurlijk zal ik voor een groot deel mij de weg laten wijze door mijn GPS. Deze week moet mijn GPS beugel dan eindelijk binnen zijn afhankelijk van de nieuwe opgedane ervaring kan ik dan gaan experimenteren met een vernuftig systeem voor communicatie tussen bestuurder, duo passagier en gesproken info vanuit de PS muziek uit je MP3 en handsfree bellen met het thuisfront via mijn Mobiel. Tot een paar jaar geleden waren dergelijke systemen ondenkbaar nu de dag van vandaag is het gewoon gemeen goed geworden. Hopelijk kan ik mij kopie erbij houden en wordt ik niet te veel afgeleid als ik straks naar mijn informatie voorziening kijk en vind ik nog tijd om van de omgeving en het rijden te genieten. | to top |
|
Date: 21 juni 2005 In prijs verlaagd, Onlangs heb ik bemoeienis gehad met de aankoop van een woning. Vandaag bereikte mij het bericht dat de woning die toen op het lijstje stond aanzienlijk in prijs is verlaagd en dat er toch nog wel interesse van haar kant voor was. Dan kon ze snel verhuizen ja, ja, en wat doen we met de woning die in mei jl is aangekocht (nieuwbouw) die moest natuurlijk maar even snel worden verkocht. Ze was even vergeten dat dit toch wel de nodige kosten met zich mee zou brengen. Ik heb het gekwalificeerd als een onzalig en onhaalbaar plan. Hopelijk is ze overtuigd en zijn de argumenten en vooral de financiële gevolgen van deze actie goed doorgedrongen. | to top |
|
Date: 19 juni 2005 Nu al terug ? Vandaag reed ik bij toeval na een toertocht langs de woning van een vriend, in mijn ooghoeken stelde ik vast dat hun camper weer voor de deur stond? Ik maar even rechtsomkeer gemaakt want hij is tot gekke dingen in staat maar vier weken motorrijden is vier weken motorrijden! Blijkt hij bij aankomst op zijn vakantieadres last te hebben gekregen van een niersteenaanval en gelijk maar even vier dagen in een Frans ziekenhuis te hebben gelegen, geloof me dat is geen pretje zeker als je de Franse taal niet goed beheerst (eigen ervaring). Na ontslag zijn ze maar huiswaarts gekeerd om de kwaal in Nederland te laten behandelen. Ondanks alle vervellende ervaring werd het toch nog gezellig bovendien konden ik meteen wat advies vragen over mijn voorgenomen trip naar de Ardèche op de motor en wat adviezen inwinnen over de te verkiezen route. | to top |
|
Date: 18 juni 2005 Diagnose ellende Nu een paar honderd kilometer ervaring met de nieuwe motor moet ik vaststellen dat de versnellingbak niet doet wat hij moet doen, feilloos schakelen. Dus vanochtend stond er een bezoekje aan Motoport Almere op de agenda. Eerst werd er nog gedacht dat de afstelling niet helemaal goed was maar na een heuse proefrit werd er een zeer pijnlijke diagnose gesteld: De versnellingsbak moet gereviseerd worden. De techneut heeft mij nog een poging gedaan om mij uit te leggen wat er nu precies aan haperde echter deze les ging boven mijn pet. Wel heb ik begrepen dat deze klus gekwalificeerd moet worden als zeer ingrijpend en dat er zeker twee dagen gesleuteld moet gaan worden. Lange leve het fenomeen garantie!!!! | to top |
|
Date: 12 juni 2005 Skeelerronde Gisteravond moest ik mij om 17.15 uur melden bij sporthal de Slag in Zaandam om met een official de Skeelerronde te begeleiden. Wij diende vooraf het parcours nog 1 maal met de motor te inspecteren, Jan Post was snel gevonden tussen alle aanwezige deelnemers, na wat instructie over en weer wilde wij op pad gaan bij het aanschouwen van zijn hoofddeksel vroeg ik mij af of deze helm wel geschikt was om te dragen achterop een motor. Nee dus het bleek een bromfiets helm te zijn zonder enige CE keuring paniek alom wat nu? Met al die dienders in de buurt is het vragen om een prent. Gelukkig bleek er nog een echte motorhelm voorhanden te zijn zodat wij hetzij met enige vertraging op pad konden. Deze duo passagier moet nog wel leren om stil te blijven zitten in de bochten want de plotselinge bewegingen zoals hij ze maakt heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het parcours lag er netjes bij en iedereen had zijn post inmiddels bemand overal werd er door ons even gestopt om nog wat laatste vragen te beantwoorden. De wedstrijd kon gaan beginnen. Ik heb in totaal tot driemaal toe het parcours gereden en kan achteraf terugkijken op een geslaagde begeleiding. Wat zeker leuk was om mee te maken was de achtervolging van een diender ja met toestemming van die motoragent met 150 kilometer over de A8 aanscheuren om vooral op tijd in Assendelft te zijn, vrijwilligers werk heeft soms zijn aantrekkelijke kanten. Vandaag ben ik van plan een heel stuk met mijn zus te gaan rijden die ook een GS bezit, volgens haar bestaat er geen betere fiets. Hopelijk houden we het droog. | to top |
|
Date: 11 juni 2005 Rondje om de Kerk Vandaag staat de jaarlijkse achterop stapdag in Rooswijk op de agenda. Dan rijden de leden van Mozamo met hun motoren geheel belangeloos met geïnteresseerde voornamelijk kinderen een rondje zeg maar een rondje om de kerk. Ieder jaar trekt deze activiteit vele kinderen uit de beurt aan die dat wel eens willen meemaken. Na de nodige formulieren (i.v.m. aansprakelijkheid) te hebben ingevuld is het rennen en dringen om op de machine van jouw keus te komen. Dit jaar waren er ook 3 zijspannen aanwezig die waren erg in trek, de wachttijd voor de grootste was op enig moment ruim 1.30 uur zo populair was deze machine. Vooral voor de allerkleinste is dit een hele leuke ervaring. Voor de kleintjes is speciaal de zijspan van stal gehaald want die mogen nog niet achterop, dus is dit een heel aantrekkelijk alternatief voor groot en klein. Het weer wilde dan niet echt meewerken maar we hebben het droog kunnen houden. Ook dit jaar was het weer een succes en volgend jaar zijn wij zeker weer present met onze motoren. | to top |
|
Date: 10 juni 2005 Laten zien: Gisteravond even bij mijn Motorclubje Mozamo langsgeweest ik was Marcel nog een biertje schuldig voor een bruikbare tip "een gegadigde" voor mijn oude fiets zij heeft hem ook daadwerkelijk heeft gekocht. Hier en daar wat opmerkingen over mijn nieuwe aanwinst moeten incasseren want je doet het toch nooit goed! Tot mijn vreugde waren er nog 3 andere GS'en dus ik hoefde de opmerkingen niet alleen te parreren. Niet dat ik op mijn mondje ben gevallen maar toch met 3 GS'en sta je sterker. Het was gezellig en is voor de donderdag toch nog behoorlijk laat geworden, ook hebben ze mij weten te strikken om aanstaande Zaterdag de Skeelerronde te begeleiden. | to top |
|
Date: 9 juni 2005 Street Pilot III: Iedere motorrijder die een beetje is ingevoerd weet waar ik het nu over heb, zo ook een goede bekende van mij. 2 jaar geleden heeft hij een heuse investering in zo'n handig ding gedaan, en mij toen gevraagd om de software te installeren en dat ding op zijn GS te monteren. Nu blijkt dat hij dat updaten te omslachtig vind terwijl het toch o zo simpel is maar niet voor Ron dus dan maar niet update ja ik mis soms wat straatjes maar als ik doorrij vindt hij later vanzelf de weg weer terug knap toch?. Vandaag vroeg hij mij om advies meneer gaat namelijk volgende week dinsdag de Supertoer rijden en ruim 3000 kilometer in een routerol stampen is ook hem veel te veel werk. Dus hij wil dan eindelijk zijn Street Pilot III eens goed gaan gebruiken maar was er inmiddels ook achter dat Europa op een kaartje van 128 mb proppen niet gaat lukken Peter ik heb gehoord dat ze er nu een op de markt hebben gebracht met 2 giabyte aan geheugen zal ik mijn Street Pilot III dan maar inruilen? ach Ron waarom ook niet dan kan ik die van jouw vast tegen weinig overnemen. Nou is Ron niet echt op zijn achterhoofd gevallen dus hij voelde nattigheid. Zeg eens eerlijk P kan het misschien ook anders? nou Ron wat denk je zelf vroeg ik hem wat meewaardig. Ach als zo'n digibyte zonnodig veel geld wil uitgeven moet ik hem dan tegenhouden vroeg dat stemmetje in mijn hoofd zich hardop af JA dus. Hem geadviseerd om dan maar een grotere geheugen kaart aan te schaffen scheelt hem toch zeker een kleine 1.300 euries. Ik heb hem vervolgens nog wel even wegwijs gemaakt hoe hij zijn software moet updaten en hem uitgelegd hoe hij het beste zijn ideale route kan versnijden zodat de nieuwe kaart ook niet te klein blijkt te zijn. Want de leverancier van de Street Pilot heeft heel handig een afwijkende geheugenkaart gebouwd want kaarten als compact flash zijn te universeel moet hun commerciele overweggingen zijn geweest daar valt voor Garmin niets aan te verdienen! Mijn beloning voor dit kosteloos advies is dat ik straks zijn Street Pilot III op mijn GS kan monteren en ik tijdens mijn verkenning van de Moesel mijn bestemming makkelijk zonder gezoek kan aanrijden. Ik wens hem veel plezier samen met Eddy tijdens de Supertoer mijn clubgenoten zullen zijn verrichtingen met zijn GPS met argusogen volgen. |
to top |
|
Andere motor Vandaag heb ik mijn nieuwe motor opgehaald een B oeren M est W agen R 1100 GS met heuse Mickey Mouse oren. Tja met je spot daar ga je mee naar bed werd vroeger altijd door mijn moeder gesteld 47 jaar later en iets wijzer geworden kan ik nu zeggen ze heeft nog gelijk ook! De eerste kilometers was nog wel even wennen, maar het rijdt vele malen beter dat die ouwe herrie machine. Mijn vriendin is mee geweest om de motor op te halen en heeft mij verrast met een heuse thermo van BMW. Maar voorlopig zal er eerst heel veel gepoets moeten worden, de vorige eigenaar schijnt hier nogal de hand mee te hebben gelicht. | to top |